fredag den 2. marts 2012

Hjemmebagte Kanelsnegle i Form

I næsten fjorten dage har jeg haft planer om at bage snegle efter en opskrift fra Alt For Damerne.
Men så ramlede jeg ind i den pokkers virus og migræne.
Men igår fik jeg bagt dem og de blev super gode.
Et fad til Drengene, som min mand har til dagligt og et par fade til os herhjemme.
De fik hurtigt ben at gå på, så dem kan man vidst godt kalde en succes..

Hvis i skulle blive fristet, får i lige opskriften Her under.

Kanelsnegle i Form.
( ca 14 stk)

50 gr gær
2½ dl sødmælk
1 æg
500 gr mel
1 spsk sukker ( brugte rørsukker)
1 tsk salt ( brugte flagesalt)
75 gr smør

Fyld:

100 gr smør
100 gr sukker ( erstattede halvdelen af sukkeret med brun farin)
2 tsk kanel.

1) Rør gæren ud i den lunkne mælk.
    Pisk ægget i mælken,
    Sigt mel, sukker og salt i dejen.

2) Kom smørret i og ælt dejen godt igennem.
    Lad dejen hæve et lunt sted i 1 time.

3) Smør en form med smør og drys den med sukker.

4) Rør blødt smør med sukker og kanel til fyldet.

5) Rul dejen ud til en firkant ( ca 30x40cm)
    Smør fyldet på og rul dejen sammen.
    Skær den i 1,5 cm tykke skiver
    læg sneglene ved siden af hinanden i den smurte form.

6) Lad dem efterhæve i 20 minutter
    Pensel med sammenpisket æg
    Drys med sukker
    Bag sneglene i ovnen i 15-20 min i alm ovn ved 200 grader 180 grader ved varmluft.

    Velbekommen!!








12 kommentarer:

  1. ØV, at du bor så langt væk! Jeg havde gerne smagt et lillllleee bittteeee bid ;-)

    SvarSlet
  2. Uhm de ser super lækre ud!

    Den opskrift på prøves en dag.

    God weekend til dig.

    Knus Annika

    SvarSlet
  3. Ei hvor ser de lækre ud - hvad jeg ikke ville give lige nu for en kanelsnegl....

    SvarSlet
  4. Hej Sisse

    Ja! det er rigtig ærgerligt, det kunne have været så hyggeligt.
    Vi må snart ses:-)

    Hej Marianne

    Hvis du havde boet lidt tættere på måtte du gerne have fået en stor bid, for de var bare gode:-)

    Hej Annika

    Den skal du bare prøve, den er super lækker og nem at gå til.

    Hej Michelle.

    Ja! der findes ikke bedre kage en kanelsnegle.
    Du må igang med at bage:-)

    Ønsker jer alle en dejlig weekend

    Knus Susi

    SvarSlet
  5. uha det ser godt ud,har noteret opskriften.
    Rigtig god weekend til dig og familien.knus maj-britt

    SvarSlet
  6. Mmm, dette ser fristende ut! Noterer oppskriften og skal nok prøve den ut sammen med min lille jente i dag:-)

    SvarSlet
  7. Hej Maj- Britt

    Ja! du kan roligt bage dem, de smager skønt...

    Hej Underberget

    Er sikker på i bliver helt vilde med dem.

    Ha´en dejlig weekend

    Knus Susi

    SvarSlet
  8. Mums de ser lækre ud - elsker nybagte kanelsnegle ;0) Fortsat god fredag. Knus Anne

    SvarSlet
  9. Nam nam, siger jeg bare ;)
    God weekend!

    SvarSlet
  10. Hej Susi
    De kanelsnegle må jeg prøve en dag, de ser bare så lækre ud....mums!
    Knus fra Rita

    SvarSlet
  11. Du er en fristerinde...:-)
    Godt jeg skal i byen i morgen og smovse...:-)

    God weekend fra Lisbeth

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.